SOLVING INTERNET MARKETING PROBLEMS VIA PYTHON
https://doi.org/10.34822/1999-7604-2022-1-29-37
Abstract
The article discusses the issues of data pre-processing and visualization for internet marketing using such technologies as Python (front-end processing of data received from suppliers and formation of datasets for reports) and PowerBI (visualization of data for further interpretation and decision-making purposes). The problem of analysis of efficiency of website pages promotion in Google search was solved. A set of key performance indicators (impressions, clicks, CTR, an average weighted position, the amount and rate of conversions, the amount of profit etc.) and the fuzzy logic paradigm (detection of pages preferred for promotion according to the pre-determined criteria) were used as methods for the implemented algorithms.
About the Authors
I. M. MagerramovRussian Federation
Postgraduate
Е-mail: imr.magerramow@yandex.ru
G. I. Akperov
Russian Federation
Director of Marketing and Innovations
Е-mail: pr@iubip.ru
References
1. Акперов Г. И., Магеррамов И. М, Бочаров А. А., Гребенюк Е. В. Оценка комплексной безопасности системы управления вузом на основе мягких моделей // Соврем. информ. технологии и ИТ-образование. 2021. Т. 17, № 1. С. 120-128.
2. Akperov I. G., Akperov G. I., Alekseichik T. V. et al. Soft Models of Management in Terms of Digital Transformation. Rostov-on-Don : PEI HE SU (IMBL), 2019. 188 p.
3. Магеррамов И. М. Моделирование принятия решений в условиях нечеткости требований // Интеллект. ресурсы - региональному развитию. 2021. Т. 7, № 1. С. 157-163.
4. Документация по PowerBI. URL: https://docs.micro soft.com ru-ru/power-bi/ (дата обращения: 20.01.2022).
5. Студия данных Google. Подключение и визуализация данных в Студии данных. URL: https://developers.google.com/datastudio?hl=ru (дата обращения: 20.11.2021).
6. Kramarov S. O., Khramov V. V., Belyaev A. V., Grebenyuk E. V. The Formalization of the Characteristics of Automatic Workplace (AWP) with the Use of Linguistic Variables (LV) // IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, September 11‒13, 2020. Rostov-on-Don, 2021. Vol. 1029. P. 012082. https://doi.org/10.1088/1757-899X/1029/1/012082.
7. Чернышев Ю. О., Храмов В. В. Особенности агрегирования качественных признаков опорных ориентиров в системах технического зрения // Известия ТРТУ. 2001. № 3 (21). С. 55.
8. Храмов В. В. Агрегирование информации как проблема личностной самоорганизации // Рос. психолог. журн. 2007. Т. 4, № 4. С. 9-21.
9. Крамаров С. О., Храмов В. В. Системно-инженерный подход к исследованиям сложных многомерных систем на основе мягких моделей // Интеллект. ресурсы - региональному развитию. 2018. Т. 4, № 1. С. 222-228.
10. Храмов В. В. Концепция обеспечения эффективности организационно-технических систем на основе бионико-интеллектуального подхода // Вестник Ростов. гос. ун-та путей сообщения. 2001. № 2. С. 138-141.
11. Khramov V. V. The Concept of Connectivity Model Measurements of Geographic and Information Space of the Region // Advances in Intelligent Systems and Computing. 2021. Vol. 1323 AISC. P. 553-558. https://doi.org/10.1007/978-3-030-68004-6_72.
12. Голубенко Е. В., Гребенюк Е. В., Храмов В. В. Мягкие методы и модели эффективного управления образовательными системами // Актуальные проблемы и перспективы развития транспорта, промышленности и экономики России : сб. науч. тр. Ростов-на-Дону, 9-11 ноября 2020 г. Ростов-на-Дону : Ростов. гос. ун-т путей сообщения, 2020. С. 67-71.
Review
For citations:
Magerramov I.M., Akperov G.I. SOLVING INTERNET MARKETING PROBLEMS VIA PYTHON. Proceedings in Cybernetics. 2022;(1 (45)):29-37. (In Russ.) https://doi.org/10.34822/1999-7604-2022-1-29-37