A USER-FRIENDLY INTERFACE FOR VIRTUAL ENVIRONMENT MANAGEMENT USING GPU-ENABLED DISTRIBUTED COMPUTING
Abstract
Keywords
About the Authors
A. V. MaltsevRussian Federation
P. Yu. Timokhin
Russian Federation
References
1. Oikonomidis I., Kyriazis N., Argyros A. Efficient model based 3D tracking of hand articulations using Kinect // In Proceedings of the 22nd British Machine Vision Conference, 2011. Р. 101.1-101.11.
2. Kim J. O., Kim M., Yoo K. H. Real-Time Hand Gesture-Based Interaction with Objects in 3D Virtual Environments // International Journal of Multimedia and Ubiquitous Engineering. V. 8, № 6. 2013. P. 339-348.
3. Soh J., Choi Y. J., Park Y., Yang H. S. User-friendly 3D object manipulation gesture using kinect // Proceedings of the 12th ACM SIGGRAPH International Conference on Virtual-Reality Continuum and Its Applications in Industry. 2013. P. 231-234.
4. Qian K., Niu J., Yang H. Developing a Gesture Based Remote Human-Robot Interaction System Using Kinect // International Journal of Smart Home. V. 7. № 4. 2013. P. 203-208.
5. Котюжанский Л. А. Интерфейс бесконтактного управления // Фундаментальные исследования. № 4. 2013. С. 44-48.
6. Мальцев А. В., Михайлюк М. В. Реализация эргономичного интерфейса управления виртуальной моделью антропоморфного робота с использованием Kinect // Программная инженерия. № 10. 2015. С. 12-18.
7. Лапта А. И., Мальцев А. В., Михайлюк М. В. Эргономичный интерфейс управления антропоморфным роботом // Пилотируемые полеты в космос : Труды 11-й Международной научно-практической конференции. 2015. С. 245-247.
8. Михайлюк М. В., Торгашев М. А., Омельченко Д. В. Эргономичный голосовой интерфейс управления антропоморфным роботом // Программные продукты и системы. № 4. 2015. С. 75-78.
9. CMUSphinx. URL: http://cmusphinx.sourceforge.net/wiki/ (дата обращения: 16.06.2017).
10. Pocketsphinx. Распознавание речи и голосовое управление в Linux. URL: http://habrahabr.ru/post/167479/ (дата обращения: 16.06.2017).
Review
For citations:
Maltsev A.V., Timokhin P.Yu. A USER-FRIENDLY INTERFACE FOR VIRTUAL ENVIRONMENT MANAGEMENT USING GPU-ENABLED DISTRIBUTED COMPUTING. Proceedings in Cybernetics. 2017;(2 (26)):32-37.